quote
Zacznij przeciwdziałać wadom postawy już dziś
O szkółce

Nauka pływania elementarnego

Cele ogólne:
  • zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa w wodzie
  • wszechstronny rozwój organizmu
  • wpajanie prawidłowych nawyków higienicznych
  • oswajanie z woda i ćwiczenia wypornościowe oraz nurkowanie
  • nauka pływania elementarnego
  • popularyzacja aktywnego spędzania czasu wolnego

Cele szczegółowe:

W zakresie umiejętności:
  • opanowanie podstawowych czynności ruchowym w środowisku wodnym
  • orientację pod powierzchnią wody
  • opanowanie specyficznego oddychania w środowisku wodnym
  • opanowanie pływania elementarnego

W zakresie wiadomości:
  • zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w wodzie i nad wodą
  • prawidłowe nawyki higieniczne
  • zasady zachowania się na pływalni
  • zagrożenia na kąpieliskach i zapobieganie ich powstawaniu

W zakresie postaw społecznych:
  • wyrobienie i rozwijanie społecznych zachowań – samodzielności, współdziałania w grupie, sumienności, zdyscyplinowania, systematyczności i poszanowania mienia

Treści programowe
  • opanowanie podstawowych czynności ruchowych w środowisku wodnym
  • zanurzenie twarzy, otwieranie oczy i orientacja pod powierzchnią wody
  • opanowanie specyficznego oddychania w środowisku wodnym
  • zapoznanie z wyporem wody – ćwiczenia wypornościowe
  • opanowanie leżenia na piersiach i grzbiecie
  • elementarne skoki do wody
  • opanowanie poślizgu na piersiach i grzbiecie
  • opanowanie ruchów kończyn dolnych w pozycji na piersiach i grzbiecie
  • opanowanie pływania elementarnego – na grzbiecie (praca nóg) i na piersiach (pływanie pieskiem)

Przewidywane osiągnięcia
  • dziecko opanuje w stopniu dobrym pływanie elementarne – otrzymuje dyplom „JUŻ PŁYWAM”, „JUŻ NURKUJĘ”
  • zna zasady i umie bezpiecznie korzystać z pływalni i akwenów wodnych
  • nabywa swobodnego ułożenia ciała na wodzie na piersiach i na grzbiecie
  • potrafi wykonać skok do wody na nogi
  • potrafi wyciągnąć przedmiot z głębokości 1,5 m
  • potrafi przepłynąć 25 m na piersiach i grzbiecie z deską lub bez deski (za pomocą ruchów lokomocyjnych kończyn dolnych i górnych
  • potrafi prawidłowo oddychać w środowisku wodnym
  • potrafi wykonać poślizg na piersiach – strzałka